Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.mpwik.lublin.pl
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- moduł galerii nie jest w pełni dostosowany cyfrowo;
- nie wszystkie złożone elementy graficzne mają poszczerzony opis;
- nie wszystkie elementy filmowe i dźwiękowe przekazujące informacje mają opis tekstowy wyjaśniający co przedstawiają lub czego dotyczą;
- nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękowa mają napisy dla osób niesłyszących;
- nie wszystkie filmy mają audiodeskrypcję;
- na stronie występują przestarzałe elementy html;
- wprowadzono zabezpieczenie strony internetowej poprzez użycie mechanizmów reCaptcha przy formularzu w zakładce efaktura, rozwiązanie nie jest w pełni dostępne cyfrowo z racji wymogu wskazania odpowiednich obrazków (np. z hydrantem, ze światłami ulicznymi itp.);
- wszystkie formularze działają poprawnie jednak niektóre etykiety i instrukcje wymagają ulepszenia;
- moduł slajderów oraz galerii nie jest w pełni dostosowany cyfrowo;
- nie wszystkie dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo (pliki PDF, która nie są dostosowane cyfrowo będą sukcesywnie zmieniane);
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o. w znaczącym stopniu dostosowały swoją stronę internetową. Na bieżąco analizuje i weryfikuje powyższe niedostosowania w celu ich skutecznej eliminacji.
Wyłączenia:
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Do wyszukiwarki można się przenieść za pomocą skrótu `/`.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Data publikacji strony internetowej: 2011-05-05.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-01-25.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-01-26.
Oświadczenie sporządzono dnia 2023-01-26.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Piotrowski, lukasz.piotrowski@mpwik.lublin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 815368120. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Obiekty Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o. zlokalizowane są na terenie Lublina. Klienci Spółki obsługiwani są w Biurze Obsługi Klienta w siedzibie Spółki, która znajduje się przy al. J. Piłsudskiego 15, 20-407 Lublin.
Biuro Obsługi Klienta przy al. J. Piłsudskiego 15:
- Budynek Biura Obsługi Klienta znajduje się tuż przy wejściu na teren Spółki.
- Wejście do Biura Obsługi Klientów zlokalizowane jest od al. J. Piłsudskiego. Istnieje również możliwość podjazdu samochodem bezpośrednio pod BOK głównym wjazdem na teren Spółki.
- Biuro Obsługi Klientów zlokalizowane jest na poziomie parteru z bezprogowym dostępem bezpośrednio z zewnątrz budynku.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Przed budynkiem BOK na terenie Spółki jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
- W BOK brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnością. Istnieje jednak możliwość podjazdu pod budynek B, gdzie na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek B posiada rampę dla wózków inwalidzkich z poziomu chodnika.
- W BOK istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego (po wcześniejszym umówieniu się).
- Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.