Uruchomienie usługi odbywa się po wypełnieniu i podpisaniu przez Państwa formularza Zgody na obciążanie rachunku 56,2kB oraz dostarczeniu go osobiście lub przesłaniu do Biura Obsługi Klienta w 2 egzemplarzach.
Sposób aktywowania usługi:
Aktywacją usługi zajmują się pracownicy MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie, którzy przekazują wszystkie niezbędne informacje do banku.
Usługa będzie aktywna w ciągu 30 dni, licząc od dnia doręczenia wniosku do MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie, przy założeniu pozytywnej weryfikacji wniosku przez bank Klienta.
Od momentu aktywacji usługi przez bank – płatność za fakturę dokonywana jest automatycznie. Kwota do zapłaty jest pobierana dopiero w dniu płatności faktury. Do obowiązku Klienta należy zabezpieczenie środków płatniczych w tym dniu na własnym koncie bankowym.
Faktury z adnotacją Płatne: polecenie zapłaty będą nadal wysyłane do Państwa, w celu umożliwienia kontrolowania poziomu swego zużycia wody i/lub odprowadzania ścieków.
Jeśli na koncie nie będzie wystarczającej ilości środków płatniczych, pobranie należności zostanie jednokrotnie powtórzone. Natomiast przy dalszym braku środków podczas ponowionej próby pobrania należności, faktura nie zostanie opłacona przez Państwa bank.
Fakturę taką należy opłacić we własnym zakresie. W przypadku uchybienia terminu płatności zostaną naliczone odsetki ustawowe.
Regulując należności poprzez Polecenie zapłaty nie tracą Państwo kontroli nad swoimi wydatkami. Jeśli kwota na fakturze budzi Państwa wątpliwości, możecie ją zareklamować w MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie, zgodnie z warunkami umowy o dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków.
W przypadku gdy ta forma płatności nie spełnia Państwa oczekiwań w każdej chwili można zrezygnować z Polecenia zapłaty. W tym celu należy poprawnie wypełnić formularz „Odwołanie zgody na obciążenie rachunku” dostarczyć w 2 egzemplarzach na adres:
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie Sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 15, 20-407 Lublin.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na zamieszczone poniżej informacje:
Podpis na formularzu Zgoda na obciążenie rachunku winien być zgodny ze wzorem podpisu, złożonym w Państwa banku, na karcie wzoru podpisu, a w przypadku jeśli konto bankowe zarejestrowane jest na firmę, niezbędna jest również pieczęć – w przeciwnym razie bank może nie zaakceptować druku Zgody na obciążenie rachunku.
W polu Identyfikator płatności Nabywcy należy wpisać 5-cyfrowy nr nabywcy klienta znajdujący się w lewym górnym rogu faktury.
W przypadku gdy chcą Państwo aktywować płatność poprzez Polecenie zapłaty a dotychczas korzystaliście ze zlecenia stałego najpierw należałoby zlikwidować obecny sposób rozliczeń tj. zrezygnować ze zlecenia stałego. Jeśli Klient nie zlikwiduje zlecenia stałego, to jego bank może odrzucić Zgodę na obciążenie rachunku. Usługa nie zostanie uruchomiona.
Zgoda na obciążenie rachunku:
wzór zgody 65kB
formularz zgody na obciążenie rachunku 56kB
Odwołanie zgody na obciążenie rachunku:
wzór odwołania zgody 65kB
formularz odwołania zgody na obciążenie rachunku 56kB