Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie w trosce o środowisko naturalne, a także w celu spełnienia obowiązujących norm i przepisów dotyczących emisji spalin sukcesywnie buduje flotę pojazdów zero i niskoemisyjnych tj. napędzanych w 100% energią elektryczną lub zasilanych sprężonym gazem ziemnym.
Udział pojazdów przyjaznych środowisku w taborze Spółki stanowi obecnie 15% wszystkich posiadanych jednostek. Flota pojazdów niskoemisyjnych obejmuje samochody dostawcze zasilane gazem ziemnym (CNG) produkowane seryjnie o dmc do 3,5 t typu van lub bus, pojazdy elektryczne wolnobieżne oraz pojazdy ciężarowe o bardziej skomplikowanej konstrukcji i wyspecjalizowanym przeznaczeniu, zbudowane na podwoziach samochodów zasilanych gazem ziemnym (CNG). Są to jednostki, które sukcesywnie zastępują stare i wyeksploatowane pojazdy zasilane silnikami Diesla, takie jak samochód do obsługi kontenerów w oczyszczalni ścieków, zbudowany na 3-osiowym podwoziu o dmc 26 t lub dwa samochody specjalne.
Pierwszy pojazd z zabudową Gamkombi-8 na 2-osiowym podwoziu o dmc 18 t, jest pojazdem dwufunkcyjnym. Przeznaczony jest do ciśnieniowego czyszczenia i udrożniania kanalizacji oraz równoczesnego odsysania nieczystości płynnych. Drugi pojazd posiada zabudowę GamJet i jest pojazdem jednofunkcyjnym, przeznaczonym do ciśnieniowego czyszczenia i udrożniania kanalizacji. Obydwa pojazdy specjalne zostały w całości zaprojektowane i wykonane przez krajowego producenta, co na naszym rodzimym rynku stanowi swojego rodzaju precedens. Obecnie w Europie jest tylko kilka firm, które są w stanie wyprodukować pojazdy przeznaczone do czyszczenia i udrożniania kanalizacji z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG). Obecnie nasza Spółka jest jedyną w Polsce, która posiada w swoim tamborze niskoemisyjne pojazdy specjalne do czyszczenia i udrożniania kanalizacji krajowego producenta.